Påsk o veckan som gått

Tillbaka efter uppehållet. Visst har det kliat i fingrarna. Men så en sån här dag är det rätt stiltje, typiskt. Tänkte mig iaf en sammanfattning av veckan:


Turbulent. Både sjukdom o födelsedagsfirande.


 Förkylning för min del, lunginflammation för sambon. Bläh!


 Vårbruket tog sin början på tomten. Inte stor tomt men mäktigt mycket ändå. Får se till att städa framsidan så man inte skäms - ja, jag skäms förstås inte eftersom jag inte dömer utsidan så hårt, men alla är ju inte som jag... 

 Sisådär väder på påsken. Tyvärr kunde inte sambons familj komma o fira födelsedag men bjöd oss på middag påskafton (får heller inte den ekvationen att gå ihop), det var fantastiskt gott, rökt lax - en sån lyx! Påskbuffén utgick då sambon pga medicin inte skulle äta så järnrik mat...
Två efterrätter, bl a systersonens smarriga påskbakelser:



 Kompisar på middag annandagen, trevligt värre.
Överraskade med presentutdelning, blev kalas iaf :-)


 Sambon fyllde år!
Tyvärr jobbade han men vi firade med gott fika, dvs hemmabakad färsk banankaka.
Förärade min älskling med en bensindriven grästrimmer som han önskat sig, så nu får han leka som alla andra stora pojkar :-)

 Och sambon upptäckte en knuta på halsen, precis på struphuvudet, otäckt bli skickad akut till sjukhuset för röntgen. Hoppas förstås brevet med resultatet bekräftar att det är ofarligt.

Kommentarer
Postat av: Mr X

Nuuuuuuuuuu är det slut på friden på nätet

2010-04-11 @ 21:48:41
Postat av: syrran

jag tycker förstås att det är toppen att syrran är tillbaka ☺

2010-04-12 @ 09:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0