Livet på landet

Funderade på att sätta rubriken "Filosofisk runda" på det här inlägget, hade passat lika bra. För det handlar om mina morgonrutiner på sommarstället. Hundarna låter mig sova till någon gång mellan sex och nio. Ja, klockan nio är en lyx, men innebär i regel att någon propsat på att gå ut vid fyratiden... Vi går ner, hundarna får mat och sen går vi ut. Där går vi tre vår runda. Brando är rätt intresserad av kreaturen som nu betar på andra sidan vägen, Sia har som vanligt nosen i backen och jag går runt och njuter av tystnaden och det välkända kära och vackra landskapet. Smakar av de röda vinbären, svarta vinbären och hallonen. Jag konstaterar att det blir en vacker dag idag och att tvätten kommer att bli torr. Idag körde ett par bilar förbi, det var några av de utländska bärplockarna. Sen går vi in och kokar kaffe.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Livet på landet är det bästa ;)

2010-08-13 @ 19:40:46
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Stina

Vilken idyll! :-)

2010-08-13 @ 20:06:11
Postat av: AnnCathrine

Ljuvlig tillvaro på en idyllisk plats! :-)



Kanonfina bilder! De röda vinbären ser härliga ut.



Det har hänt mycket på din blogg sen jag var in senast, verkligen. Nu ska jag börja kolla igenom, spännande!



Ha det gott!



Kramar!

2010-08-14 @ 12:47:46
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: syrran

åh så fint. det blir väl sylt och gele´ av bären?? :-))

2010-08-16 @ 12:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0