Turkos

Pantone turkos nr 15-5519


Om man googlar ordet "turkos" får man bl a veta att Pantone (internationellt färgkodsystem) utsett färgen till årets färg 2010 med motiveringen att turkos leder tankarna till lugnande, tropiska vatten och är en flykt från vardagens problem samt ger oss en känsla av välbefinnande.

Inte mig emot. Jag gillar den massor!
En sökning på Ikeas hemsida ger mig bl a dessa turkosa träffar som jag gillar:
 

 Vinnaren från mitt googlande är dock för mig denna lampa från designonline.se 

Och som vanligt är det glas jag fastnar för... 


Kommentarer
Postat av: Petra/peu

Intressant. Jag gillar oxå turkos.

Ha en skön kväll.

Kram

Petra

2010-01-20 @ 19:15:35
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0