Halv åtta hos mig

Nej nej nej! Inte här hos mig! På tv4!

Ett halvtimmas program, måndag till torsdag. Fyra personer från samma stad, men som inte känner varandra sedan tidigare, turas om att bjuda varandra på middag. Prestationen betygsätts och en av dem vinner 15000kr. Helge Skoog är speaker.

Jag har sett några avsnitt och det är riktigt roligt antingen om man gillar nåt av det som lagas eller om någon av deltagarna är färgstark och intressant.

MEN - tycker att det blivit så snobbigt! Nu kritiserar deltagarna om rätterna är för enkla. Jag menar, en god middag behöver väl knappast vara vare sig dyr eller komplicerad??!!

I alla fulla fall så inspirerades jag av ett program från förra våren så pass att jag besökte Sahlins Struts i Dalarna (strutsfarm/gårdsbutik) där det spelades in. Tack kära faster för att du tog med mig dit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0