Skendräktig

De senaste 2-3 veckorna har Sia inte varit pigg. Jag har varit orolig, tänkt boka tid hos vet för provtagning men avvaktat. Framför allt vill hon inte ha sin mat, dessutom ser hon riktigt jättetrött ut (ändå väldigt leksen), hon flämtar (men har inte feber) och är väldigt orolig.

Men så sa en hundkunnig person till oss att hon är ju skendräktig! Jag hade föreställt mig en skendräktig hund som en som bäddar och samlar ihop gossedjur, ja såna där smålustiga saker man hört talas om. Så jag var lite skeptisk. Men nu är jag övertygad! Igår började hon "bädda" på ett lustigt sätt, krafsar ihop mattor och dynor sådär knasigt. Det stämmer också med tidpunkten, ett par månader efter löp.

Vi fick rådet att ut o gå med henne, ge henne annat att tänka på. Och det hjälper verkligen! När hon varit ute o rört på sig blir hon lugnare. Så det blir till att knata på lite extra nu.

Fick också rådet att koka lever o blanda i fodret. Det funkade också! Oj så läckert hundarna tyckte det var.


Igår morse hade Sia bäddat till det i hallen...

Hittade bra info om skendräktighet här.


Kommentarer
Postat av: syrran

stackars sia sunshine

2010-03-18 @ 09:46:43
Postat av: syrran

har det blivit bättre???

2010-03-19 @ 14:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0