Daniel

Westlings liv hade nog ingen kunnat förutspå. Och inte konstigt.  Att gifta in sig i ett kungahus av vår dignitet är säkert rent statistiskt i stort sett omöjligt.

På hovets hemsida, royalcourt.se, finns hans biografi att läsa och jag kan inte låta bli att le åt hur normal den känns, hur svettigt (eller gör man det kanske med stolthet?) det är för hovet att skriva ihop den - passar knappast in i de mallar man vanligtvis följer. Han har i sin ungdom bl a jobbat inom hemtjänsten... Fotot från hans dop är ett högst vanligt kornigt svartvitt foto med en tidstypisk tapet i bakgrunden som jag känner igen hemifrån...

Efter bröllopet har han inte längre något efternamn, det har inte kungligheter. Bernadotte är inget efternamn utan en ett släktnamn. Han blir helt enkelt prins Daniel, hertig av Västergötland (eftersom kronprinsessan är hertiginna av Västergötland). I passet blir hans namn "Prins Daniel av Sverige".

 
Var det inte lite synd att putsa till honom så här mycket?! Ser han inte onödigt gammal ut?


Och så är var det blott 28 dagar kvar till bröllopet...

Kommentarer
Postat av: syrran

tack för infomationen om namnet x det visste jag inte x nu kan jag glänsa lite x trevlig kväll x ps i helgen blir det mycket sparris :-))

2010-05-21 @ 15:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0