Google

är fantastiskt! Där hittar jag svar på de flesta av mina spörsmål. Hur-i-all-sin-dar hittade man info förr? Nå't gammalt uppslagsverk som stod i bokhyllan kan inte ha löst allt, jisses.

Google doodles fascinerar mig. Alltså de där fyndigheterna som Google-loggan ibland byts till. Under åren har de verkligen utvecklats. Det började visst som en kul grej o nu finns ett team som enbart jobbar med detta, dessutom utlyses ibland tävlingar, har man ett förslag kan man maila till dem. Globalt har man sedan 1999 haft bortåt 700 st...

Andy Warhol's Birthday Andy Warhols födelsedag (globalt)
Happy New Year Gott nytt år 2005 (globalt)
Teacher's Day Teacher's Day (US)
Louis Braille's Birthday Louis Brailles födelsedag (globalt)
Edvard Munch's Birthday Edvard Munchs födelsedag (globalt)
Google's 9th Birthday Googles 9-årsdag (globalt)
Happy HalloweenHappy Halloween (US)
Thanksgiving Day Thanksgiving Day (US)
Election Day Election Day (US)
Reunification Day Reunification Day (Germany)
25th Anniversary of Tetris 25-årsjubiléet för Tetris (selected countries)
Vasaloppet Vasaloppet (Sweden)
Dr. Martin Luther King Jr.'s Day Dr. Martin Luther King Jr.'s Day (US)


Jag hade svårt att välja vilka jag gillade allra mest, så det blev några... :-)


Kommentarer
Postat av: June

SV: Tack så mycket! :)

2010-05-05 @ 22:41:21
URL: http://junesabstracts.blogg.se/
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Oj, det var många det! Många riktigt tjusiga. Fast jag inte riktigt är så haj på det här med sökning håller jag med dig om att google är himla bra och när jag inte hittar själv så vet jag ju iallafall vart jag kan vända mig... ;-)



Kram!

2010-05-08 @ 10:42:25
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: Louise Alexandersson

Gillar )års dagen :)

2010-05-16 @ 17:28:59
URL: http://www.louisealexandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0