Mors dag

1996 inträffade mors dag på pingstdagen. Annandag pingst dog min mor. Det var oväntat och chockartat.

Sista gången jag pratade med henne var mors dag. Det var ett trevligt samtal och det är jag glad för.
Jag saknar givetvis mamma mer än vad jag med ord kan förklara. Min största oro var att jag skulle glömma hur hennes röst lät, men det visade sig vara en onödig oro - jag kan närsomhelst i mitt huvud framkalla hennes röst, med den tyska brytningen och allt!

Så visst skänker jag en extra tanke till min mamma, världens snällaste mamma, på mors dag!

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Jättefint, det fanns en sån sten till mimmi med men jag tyckte den blev för liten

2010-06-01 @ 07:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0