IK

De där två första bokstäverna i IKEA, Ingvar Kamprads initialer alltså. Han som grundade Ikea alltså.
Igår kväll synades hans ekonomi av Uppdrag granskning. Bedriver inte media en häxjakt på den mannen?! So what om han har pengar?! Han har skapat ett företag som gjort Sverige bekant (på ett bra sätt vill jag påstå) överallt i världen - och skapat många arbetstillfällen!!!

Däremot kan jag ju tycka det är lite löjligt att vilja påskina att man nästintill är en fattiglapp...




världens första Ikea-varuhus i Älmhult


Tillägg: Jag såg inte själv programmet. Jag menar mediedrevet generellt.

Kommentarer
Postat av: anemonen

Jag har sett programmet och det jag speciellt reagerade på var att han ljugit om det, och sedan att han for ut mot reportern. En man i hans position måste kunna ta media. Inte brusa upp som han gjorde där. Det var ju ärekränkande:-(

Jag kan hålla med dig annars. Visst har han gjort mycke bl a satt Älmhult på världskartan, och många arbetstillfällen, men hans uppträdande. Jag tror han skulle vinna på att be om ursäkt för lögnerna. Det är min åsikt. Vad snällt av dig att du vill visa mig att vika presentaskar. Vore kul om du kunde komma till mig i Vislanda en dag. Jag har bara mobiltelefon numera och kan väl få ringa dig en dag. Ha en fin helg.

2011-01-28 @ 18:55:50
URL: http://karingafallan.blogspot.com
Postat av: AnnCathrine

Ett program jag helt har missat men blir lite nyfiken, vad har han ljugit om?

2011-01-29 @ 23:54:49
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0