Rotblöta

Vi har ett par fantastiska grannar! Ett äldre trevligt kunnigt par. Kunnigt framför allt på ett område som är till stor hjälp för mig - nämligen trädgård! Mer än en gång har jag bett frun i huset komma och titta i min trädgård för att tala om för mig vad det är för nåt som växer alt vad jag ska göra med något. Häromdagen kom mannen i huset förbi och givetvis hade jag några frågor på lager även för honom :-) Men mer än så - han sa att helgens nederbörd gett rotblöta. Jag har egentligen aldrig förstått vad det betyder, om det är bra eller dåligt ens. Men nu vet jag! Det är när det regnat 20 mm och växternas rötter fått så mycket vatten som de behöver.

Och det fick de förra veckan!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Härligt med goda grannar!

=)

2011-05-31 @ 15:28:12
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: syrran

och tänk jag som tänkte att rotblöta, det låter inte bra :-)

2011-06-01 @ 18:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0