Tänkvärt om hundars inställning till livet

- När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem
- Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka
- Bits inte när det räcker med att morra
- Låt andra veta när de inkräktar på ditt område
- Spring, hoppa och lek en stund varje dag
- Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp
- Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra männikors beröring
- Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset
- När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen
- Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället
- Njut av den enkla glädjen i en promenad
- Var lojal
- Låtsas aldrig vara något du inte är
- Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det
- När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara

Kommentarer
Postat av: anemonen

Hm bara hundars kloka ord? Jag tycker det passar bra även på oss för det här köper jag. Kram

Postat av: anemonen

Kom min kommentar fram? Jag blev osäker.

Postat av: Den Rockande Kocken

Tack för ditt deltagande i tidigare tävling på min blogg, missa inte den nya tävlingen där man kan vinna ett helårsbonnemang på musiktjänsten WiMP... http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=752 Have a rocking great day...

2011-12-12 @ 20:20:40
URL: http://blog.godaremat.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0