Pelarbord

Jag har hittat det bord jag letat efter! Pelarbord. 40-tal. Och med två iläggsskivor! Leve loppisar!
Har ett uppe på sommarstället, men lite för långt att frakta, så det fick bli ett "nytt".
Bordsskivan sprucken och ful, men kvittar då jag ändå ville måla det vitt, riktigt blankt piano-vitt (som nedersta fotot). Men börjar nu tveka lite, då förlorar man ju också det vackra trä-arbetet. Kanske bara slipa skivan o lacka om. Eller som sambon vill, låta det vara som det är. Hur ska jag göra??




Fotot lånat utan tillstånd på nätet, aja baja, men hatten av till den som restaurerat.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh, ett sånt bord hade vi i stugan:-) Nostalgi!!!

2010-03-17 @ 13:48:58
Postat av: syrran

åh så vackert

hör gärna på sambon :-))

vitt kan det bli om ett år :-))

2010-03-17 @ 16:53:57
Postat av: Stina

Håller med syrran och sambon :-)

2010-03-17 @ 18:56:36
Postat av: fastern

Bordet är säkert fanerat, och då brukar faneren vara

så tunn, att man lätt slipar ner igenom den.Då förstörs skivan helt.Gör inte det utan låt bordet vara som det är.Använd underlägg(typ för glas)under

koppar och glas, så hindrar du bordet från att få fläckar i onödan.

2010-03-18 @ 08:51:28
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Snyggt bord! Jag håller oxå på iden att låta det vara som det är.

Kram!

2010-03-18 @ 10:06:54
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0