Hästveda marknad

Många år sedan sist men idag stöttade vi verksamheten ;-)



Köpte lite pärlor, snart måste jag ta mig för att göra något också annars lönar det sig inte att jag handlar... Både Pärlförrådet och Pärlfeber var där.

Godis blev det såklart och några lerkrukor på loppissidan. En del provsmakning: Havtorns-, hjortron- och tranbärssylt. Macarons (sett dem på olika bloggar på sistone, första gången jag smakade, söta att se på och mycket söta i smaken). Den rökta korven skippade jag, reklamen "Korv för tjejer, 25 cm och rak" är inte riktigt i min smak. Vissa varor på en marknad återkommer som väntat hela tiden: T-shirts, rökt korv, plastpåsar, bröd, handväskor... Men som sambon påpekade - inte ett enda ställe som sålde fiskegrejer. Var inte det konstigt?

Café Opera Vi avslutade med att äta Langos.
Jag valde Café Opera - vitlök, gräddfil, röd lök, räkor och kaviar. Gött!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Så härligt att mysa runt på Hästveda, är länge sen jag med var där.

Det är alltid lite speciellt med marknader i alla fall för mig som kommer från Skåne, lite nostalgi från barndomen.

2011-07-13 @ 06:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0