Juli

Första halvan av året har gått. Sex månader av 2011 kvar. En kompis var deppig en dag för att så mycket tråkigt hänt, min teori är att hon gör bort allt det tråkiga första halvåret, resten av året blir då som en räkmacka. Kom sen på, hoppas det blir likadant för mig, har varit mycket tråkigheter, nu är det dags för en vändning!

Vid midsommar är det många som säger att nu vänder det, nu blir det mörkare igen. Javisst är det så, men det låter så trist så jag väljer att ignorera det. Här i södra Sverige är det mycket sommar kvar, tänk så många grillningar och bad man ff ska hinna med!

Så vad händer då i juli? Fruntimmersveckan. Rötmånad. Semester för många. Födelsedagar att fira. Hur ser din juli-månad ut?

Imorrn, den 2a juli, kan man enligt bondepraktikan förutsäga vädret på så sätt att "Sådant vädret är denna dag, sådant fortfar det vara i 40 dagar därefter"... Bondepraktikan menar också att "Juli motsvarar i fråga om väderlek januari". Hur var vädret i januari egentligen?

Idag var det dags att vända blad på väggkalendern, en ny skön rottweilerbild!




Fick den här sköna kalendern av syrran, varje månad en ny go' rottis. Gissa om det var svårt lämna april månad bakom sig??!! (fjärde bilden, valpen med flygande öron)





Men så har jag en kalender där jag slutat vända blad... Den har stannat på maj - titta, läs o njut så förstår du varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0