Loppis i söndags

Vi var på en loppis vi inte besökt tidigare. En sån riktigt rörig loppis där man fick rota runt i kartonger, jag tror det är såna ställen man kan göra fynd. Det här är iaf vad vi "fyndade":



Fyra kungatallrikar till, nu har jag 11. Kostade 10 kr stycket. Såg att kronprinsessans o prins Daniels minnestallrik kostar 425 kr. Undrar vad dessa kostade på den tiden det begav sig?
Bröllopsserien - minnestallrik - vit - Gustavsbergs Porslinsfabrik

Böckerna 10 kr styck. Fem Nesbö. En släktforskning, lite gammal, kostar mer på Tradera iaf, få se om någon vill ha den...

Köpte en smörask av pressglas, nu när man sägs ska äta riktigt smör och inte några processade smörliknande produkter så blir den bra.

Skarvdosan med spänningsavledare betalade vi 40 kr för, såg den på nätet för nästan 600 kr.

Sämsta köpet var skeden, det var mörkt i ladan, jag trodde mig se en stämpel, tänkte att den kunde jag testa banka ut till ett smycke, men se där hade jag fel, inget äkta i den inte.

Och lite till. Detta för 200 kr. Fynd? Tja, bedöm du...

Kommentarer
Postat av: syrran

men

men

men

var?? har dom öppet i mitten av november?? skulle vara kul att åka dit :-)

om vi hinner med allt annat program vi har.....

2011-10-18 @ 21:42:06
Postat av: Jeppe

Vad roligt att du öppnade upp dig själv igen. Boken kommer att hjälpa dig en liten del på ditt sökande. Tyvärr har utvecklingen genom databaser och annat datoriserat material gjort bokens tips och råd lite föråldrad.



Önskar en gripande läsning och lycka till i ditt sökande i släktens historia.



/J

2011-10-19 @ 17:53:37
URL: http://tj.bloggplatsen.se
Postat av: Stina

Var det där de hade porslinskannor oxå?

2011-10-19 @ 20:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0