Fettisdagen

Semmeldagen. För en vecka sen. Tack vare omgivningen missade jag den inte. Annars hade den gått mig förbi. Borde inte kalendertillverkarna skriva viktiga saker med större bokstäver?!

Kompiskusinen bjöd på semlor, gott tyckte jag. TV4:s morgontv visade olika sorters semlor, intressant tänkte jag. Jobbarkompisen bjöd på semlor, så snällt tänkte jag. LillaSyster skickade mig ett halsband, snyggt tyckte jag.

Och så på kvällen var sambon tvungen att berätta för mig vilken dag det var!!! Ahaaaaaaaaaaa! Så då blev det en myssemla på kvällen.

Tack alla som håller reda på mig!



Anki som har bloggen Glitterboden har gjort det här halsbandet till mig (fotot gör det tyvärr inte rättvisa). Superläckert i dubbel bemärkelse! Vem hade en aning om att det finns små semlor att hänga kring halsen?! Och den lilla duvan har en alldeles särskild innebörd för oss båda...


Kommentarer
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Håller med dig om att kalendertillverkarna borde ha större "skyldighet" att se till att vi inte missar viktiga dagar.!!

Förresten, aldrig funderat på att skola om till kalendertillverkare..???(Tack!! för att DU ser till att vi inte missar sommar/vinter-tid!!)

Det är ett jättefint foto av semlan och allt det viktiga finns med tycker jag! :-))





2010-02-24 @ 01:05:05
URL: http://glitterboden.blogg.se/
Postat av: Petra

Härligt halsband. Och mumsig semla, helt kalorifri. Vore nåt för mej som älskar semlor. Men jag ignorerade den dagen helt enkelt, hmm...enkelt!

Kram

Petra

2010-02-24 @ 09:21:27
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0