One-Word-A-Day

rekommenderar jag verkligen! Ett sätt att bygga sitt ordförråd. Engelska alltså. Och faktiskt tyska också, då det här riktar sig till tyskar.

@ Man anmäler sig via länken nedan
@ Kostnadsfritt
@ Mån-fred kommer ett mail med ett ord och tre svarsalternativ. Man gissar till dess man gissat rätt
@ Ordet översätts till tyska
@ Allt står på engelska

Dessutom:
+ Ordets ursprung och annan kuriosa (gillar jag bäst)
+ Exempel på meningar där ordet ingår
+ Förslag på inlärningsteknik
+ Lyssna på uttal

Jag tycker inte att jag fått skräppost i och med att jag anmält mig till detta...

Dagens ord var: humdinger. Och svarsalternativen:
a)
something that is dangerous or hazardous
b)
something that is silly or foolish
c)
something that is an extraordinarily good example

 Kolla in/anmäl dig på:
 http://owad.de/service-add.php4






 Och så ett tack till syrran som rekommenderade detta till mig!


Kommentarer
Postat av: Petra

Nu vill jag genast lära mej vad humdinger betyder.

Låter som en bra sida.

Kram

Petra

2010-02-10 @ 08:05:16
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: syrran

visst är det kul. och fast jag ofta gissar mig fram, tycker jag att jag vet rätt mycket....

2010-02-10 @ 09:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0