Cykeln ready to roll

nu är cykeln pumpad o klar
varit en period då jag varken haft bil eller cykel (är ingen vintercyklare)
nu kommer en period då ingen av oss behöver bilen
sen kommer en period då jag är själv på sommarstället m bilen (rättvisa?)

jag är ingen cyklare överhuvudtaget, har nå't dåligt minne av att åkt över styret
men ska ge det ett försök - igen
men aj, jag behöver en sadelkudde eller nå't

det går ju så fort att komma nå'nvart jämfört m när man går (handgår som pappa alltid sagt)
märks hur ovan jag är, vinglar som en 4-åring

köpte ju en ny begagnad för tre år sedan, den finaste cykel jag någonsin haft
röd, flera växlar o en storlek som passar mig (alltså inget jag ska växa in i eller växt ur)
synd att inte använda den

kanske man skulle prova cykla med hundarna?



lite före min samhällsmedvetna tid
men visst minns man diskussionerna kring plastcykeln
tyvärr gick det inte vägen 


plastcykeln Itera tillverkad i Vilhelmina mellan 1982 - 1985

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Vad roligt att du börja cykla. Jag skulle vilja se dig på en cykel. Kan ju bli intressant. Inget illa menar jag

2010-03-25 @ 22:59:00
Postat av: syrran

ja då bike ahoi - kan du be nån filma när du ska ut och cykla med hundarna?? snälla :-))

2010-03-26 @ 08:03:20
Postat av: Bodil Gustafsson

Hej på dej du!

Här i örträsk ä det inte på tal om att ta fram någon cykel. Har snöat sen igårkväll, och verkar ska snöa hela helgen. På onsdag var det soligt varmt och vindstilla, tog skidorna och åkte över sjön till Annelie. Härligt! I dag ska vi till umeå och köpa fotbollsskor till Joakim. Det känns konstigt när man tittar ut genom fönstret.SNÖÖÖÖÖ. Men dom ska ju på fotbollsläger till stockholmia där borde det vara lite mer vår. Oskar ska åka med oss hem idag + en klasskompis som har med sig skoter som jag dra hem. Hoppas att det inte blir så mycket snö.

Kram Bodil

2010-03-26 @ 08:28:03
Postat av: Jennie

Cykla är härligt! Jag ser fram emot att få fara ut med lille A på pakethållaren (i barnsitsen förstås). Har ju testat att cykla med Lotus o det fungerade fint. Gäller bara att man inte möter någon spännande person/djur/doft så det blir tvärnit:-)

2010-03-26 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0