Usch o fy

Ont i halsen idag. Fast så länge jag inte har hosta är jag glad. Hoppas slippa den delen av sambons förkylning. Värst är att jag missar dagens pärlkurs. Usch o fy.

Igår var det aningens spännande här på vår gata. Vid halv nio kom grannen och knackade på, precis hemkommen upptäckte han att han haft inbrott, trodde kanske nån var kvar i huset, ville vi skulle komma ut med hundarna och vänta kring huset tills polisen kom. Usch o fy.

Jag brukar verkligen inte ha en negativ jargong gentemot myndigheter o likn i onödan, men... Igår tog det polisen 1,5 timma att köra en sträcka som jag kan köra på 40 min om det krisar. Och väl framme stannade de längre ner på gatan, hos en annan granne. Trodde de att vi alla som stod utanför rätt hus bara hade en liten grannsämjelig träff sådär vid halvelva-tiden i den kalla vinterkvällen eller?! Usch o fy är väl att ta i, men jag tyckte det var lite knäppt.

Kommentarer
Postat av: syrran

ont i halsen/förkylning: gute besserung :-))

polisen: märkligt ;-((

inbrottet: blev grannen allvarligt bestulen???

2010-03-04 @ 12:56:13
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Nej men "huvvaligen", inbrott, Fy så hemskt! Så bra att ni har hundarna. Stal dom mycket?

Hoppas du mår bättre!

2010-03-05 @ 08:30:45
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0