Sparris

Säsong för sparris. Asparagus på engelska. Spargel på tyska.
För mig förknippat med besök hos moster o morbror i norra Tyskland. Nu står syrran för mitt årliga intag.
En riktig hälsoväxt har jag läst. Egentligen en ört.
Renar kroppen har jag hört, märks på urinen som luktar mycket speciellt efter man ätit sparris.

Den vita sparrisen växer under jord, den gröna ovan jord.

Sveriges första sparrismuseum har öppnat i år, på Österlen. Men där tar mitt intresse slut :-)


Här med schnitzel.
Äts ofta med hollandaisssås men vi åt med en sorts örtsås.

Kommentarer
Postat av: AnnCathrine Eriksson

Wow, ser gott ut!! Å är det så nyttigt är det ju toppen! Kanske skulle ha provat...

Har syster-yster åkt? Hoppas ni hade en härlig tid tillsammans!

Hinner vi kanske ta ett "telefonpass" nån gång i veckan? Vore kul, är så länge sen...

T åkte igår :( Sååååå tomt!



Kramizar!!!

2010-05-17 @ 11:50:45
URL: http://glitterboden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0