Tronskifte

Svenska kennelklubbens (SKK) registreringsstatistik från 2010 visar att det nu är labrador retriever som är den populäraste hundrasen. De senaste 44 åren har schäfern legat i topp.





3
golden retriever

4. Jämthund
5. Cocker spaniel
6. Chihuahua, korthårig
7. Chihuahua, långhårig
8. Rottweiler
9. Cavalier king charles spaniel
10. Chinese crested dog

På plats 13 finns flatcoated retriever och på plats 15 dansk-svensk gårdshund, båda raser är jag lite intresserad av som nästa hund.


Kommentarer
Postat av: Fia

GRATTIS! Du är en vinnare inne hos mig :)

2011-02-09 @ 13:22:04
URL: http://www.mammafia.com
Postat av: Jeppe

Jag ser att berner inte är så populärt då.

2011-02-09 @ 21:10:16
URL: http://tj.bloggplatsen.se
Postat av: Ankie

tack fina du för den fina kommentaren,

det finns så många hundar jag är nyfiken på men Rottisen är nr 1 i mitt hjärta.

Återkommer alltid till rottisar även om jag har några andra hundar!!

2011-02-10 @ 07:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0